تبلیغات
For All The Warriors - رژیم غذایی ورزشکاران
For All The Warriors
Fight to the death for humanity

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

رژیم غذایی ورزشکاران

از آنجائیکه هنگام ورزش ماهیچه های بدن تحریک شده و باعث سوخت و ساز بدن یعنی متابولیسم می شود و همچنین سبب مصرف چربی قند و دیگر مواد ذخیره ای بدن می گردد، بنابر این برای جبران آن باید از پروتئین ها مانند گوشت پخته، تخم مرغ آب پز و شیر گرم استفاده گردد.

از نکات دیگر که باید در این زمینه رعایت شود این است که تعداد وعده های غذا زیاد و حجم آن کم باشد. به طوریکه مواد غذایی به تدریج مصرف شود و دستگاه گوارش فرصت کافی برای هضم و جذب آن مقدار داده شود و چون سرعت سوخت و جذب مواد قندی مانند خرما، توت خشک، انجیر خشک، عسل، آب نبات و غیره بیشتر استفاده گردد؛ زیرا خوردن این مواد در بدن گرما تولید می کند.

از دیگر نکاتی که ورزشکاران ملزم به رعایت آن هستند این است که از نوشیدن سرد به خصوص پس از مسابقه یا در حین مسابقه که در هوای سرد انجام می شود خودداری نمایند، زیرا چنین نوشابه هایی غالبا درد شدید شکم ایجاد می کند. لکن 2 الی 3 ساعت بعد از ورزش کردن، نوشیدن یک فنجان چای گرم مناسب است. غذای ورزشکاران در روز های تمرین و مسابقه باید متنوع و کاملاً متفاوت باشد و هر قدر به روز مسابقه بیشتر نزدیک می شوند از میزان مصرف مواد چربی بکاهند و بر مواد قندی بیفزایند. زیرا در روزهای تمرین فرصت کافی است که ورزشکار از مواد چربی که دیر سوز است استفاده کند، ولی در هنگام مسابقه به لحاظ سریع الجذب  بودن مواد قندی که قند خون را به سرعت بالا می برد لازم است که از این مواد استفاده کنند.

 

خوردن و نوشیدن:

  1. حتی الامکان از خوردن غذا هایی که فاقد کالری هستند همانند کیک و شیرینی و نوشابه های گازدار که فاقد هرگونه ویتامین یا مواد معدنی هستند خود داری شود.
  2. از خوردن غذاهای چرب خودداری شود. زیرا مدت زمانی که لازم است که غذا جذب بدن شود طولانی تر می شود.
  3. روزانه دو نوبت میوه تازه استفاده شود. هم از مرکبات و هم از گوجه فرنگی.
  4. سبزیجات تازه، همراه سالاد و چغندر فراموش نشود.
  5. حداقل 3 لیوان شیر در روز نوشیده شود.
  6. از مصرف بیش از حد چای  و قهوه خود داری شود.
  7. ورزشکاران نباید بلافاصله پس از مصرف غذا بخوابند، زیرا این کار خواب را مختل می سازد.

نوع غذا قبل از مسابقه:

  1. در زمان نزدیک به مسابقه باید سعی شود که معده کمترین حجم را داشته باشد، بطوریکه پرده دیافراگم بتواند نسبت به ورود هوای بیشتر به ششها کمک کند.
  2. خوردن غذا های که بیش از حد تند و شور باشد جایز نیست.
  3. مصرف غذا هایی مانند پیاز، حبوبات، کلم و ... پیش از شروع مسابقه که در بدن تولید گاز می کند جایز نیست.
  4. از مصرف غذاهای چرب و مواد غذایی با پروتئین زیاد خودداری کرده، زیرا مواد غذایی با پروتئین زیاد در بدن حالت اسیدی ایجاد می کند و در نتیجه یک حالت نا مطلوب داخلی بوجود می آید.
  5. 24 ساعت قبل از مسابقه از خوردن نوشابه گازدار پرهیز شود.

راهنمایی های تغذیه ای برای روز مسابقه:

  1. دو الی سه ساعت قبل از مسابقه غذایی سبک بخورید.
  2. طی مسابقه، از خوردن نوشابه های گازدار و شکر اجتناب کنید. فقط به میزان کافی آب طبیعی بنوشید تا بین مسابقات دهانتان خشک نشود.
  3. یک ساعت بعد از آخرین مسابقه و حداقل دو ساعت قبل از مسابقه بعدی غذا بخورید. اگر فرصت کم بود به عنوان مکمل  نان یا میوه بخورید.

marybethmccalop.soup.io
شنبه 21 مرداد 1396 05:09 ق.ظ
Very nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I've really
enjoyed browsing your blog posts. In any case I will be
subscribing to your feed and I hope you write again very soon!
What do you do for Achilles tendonitis?
جمعه 13 مرداد 1396 10:02 ق.ظ
I really like looking through an article that can make men and women think.
Also, thank you for allowing me to comment!
http://jackquelinescrudato.wordpress.com/category/heel-pain
یکشنبه 8 مرداد 1396 09:09 ب.ظ
constantly i used to read smaller articles or reviews that as well clear
their motive, and that is also happening with this article which I am reading at this
place.
How do you get taller?
جمعه 6 مرداد 1396 07:46 ب.ظ
I am sure this paragraph has touched all the internet visitors,
its really really pleasant piece of writing on building
up new blog.
holisticardor8446.jimdo.com
شنبه 31 تیر 1396 11:00 ق.ظ
With havin so much content do you ever run into
any problems of plagorism or copyright violation? My website has a lot of completely unique content I've either created myself or outsourced
but it appears a lot of it is popping it up all over the internet without my authorization. Do
you know any ways to help reduce content from being stolen? I'd truly appreciate it.
http://amadamona.weebly.com
پنجشنبه 29 تیر 1396 05:27 ق.ظ
Hi there, for all time i used to check webpage posts here
in the early hours in the morning, since i like to find out more and more.
http://skinnylabyrinth61.snack.ws
پنجشنبه 29 تیر 1396 03:09 ق.ظ
Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging
for? you make blogging look easy. The overall look of your site is excellent, let alone the content!
http://austill.jimdo.com/
پنجشنبه 29 تیر 1396 02:26 ق.ظ
Yes! Finally someone writes about foot pain in the arch.
http://thresacohoe.bravesites.com/
پنجشنبه 29 تیر 1396 12:22 ق.ظ
Please let me know if you're looking for a article writer for your site.
You have some really great articles and I believe I would be a good asset.
If you ever want to take some of the load off, I'd
absolutely love to write some content for your blog in exchange for
a link back to mine. Please send me an e-mail if interested.
Many thanks!
http://daniel3freeman46.jimdo.com
سه شنبه 27 تیر 1396 08:45 ب.ظ
I always used to read article in news papers but now as
I am a user of net thus from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.
http://marianelaMenkin.jimdo.com
جمعه 23 تیر 1396 12:03 ب.ظ
I am sure this paragraph has touched all the
internet viewers, its really really good article on building up
new weblog.
foot pain burning
دوشنبه 12 تیر 1396 12:26 ق.ظ
Outstanding story there. What occurred after? Take care!
foot pain icd 10
دوشنبه 22 خرداد 1396 05:54 ق.ظ
Loving the information on this site, you have done outstanding job on the blog posts.
adriarosebrook.blogas.lt
سه شنبه 2 خرداد 1396 11:25 ب.ظ
Hey would you mind letting me know which web host you're utilizing?

I've loaded your blog in 3 different web browsers and I must say this blog loads
a lot quicker then most. Can you recommend a good hosting provider at a fair price?

Thank you, I appreciate it!
butlerghxnjxygio.Jimdo.com
جمعه 29 اردیبهشت 1396 04:56 ق.ظ
Glad to be one of the visitors on this awful web site :D.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای استفاده علاقه مندان به هنر های رزمی است.
مدیر وبلاگ : Mohammad Hosein Basiri

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • زیبا ترین ورزش رزمی به نظر شما کدام است؟









نویسندگان